اخبار و مقالات ترمووود

چهارشنبه 20 بهمن 1395
9:53
نوین مارکتینگ

عملیات حرارتی

عملیات حرارتی، شامل حرارت دادن چوب تا دمای حداقل 180 درجه است. چوب حرارت دیده، محصولی سازگار با محیط زیست و به طور کامل قابل بازیافت است، که استفاده های بی شماری دارد. برای تولید، هیچ مواد شیمیایی مضر استفاده نمی شود. عملیات حرارتی، که می توان با موفقیت بر روی انواع مختلفی از چوب اعمال کرد، بر روی چند خاصیت چوب تاثیر گذاشته و آنها را به طور دائم تغییر می دهد. چوب حرارت دیده، بهتر از چوب هایی هستند که عملیات اصلاحی بر رویشان انجام نشده است. عملیات حرارتی، مقاومت چوب را نسبت به پوسیدگی افزایش می دهد. ته رنگ هایی که توسط عملیات حرارتی بر روی چوب به وجود می آیند را می توان به وسیله زدن روغن یا رنگدانه به سطح کار محافظت کرد.

مقاومت

فرایند عملیات حرارتی بر روی مقاومت چوب در برابر خم شدن تاثیر می گذارد. استحکام و چگالی چوب، معمولا با هم در ارتباط مستقیم هستند. اگر عملیات در دماهای پایین انجام شود، انعطاف پذیری چوب را افزایش می دهد (مناسب برای فضاهای داخلی). پردازش چوب در دمای بالا، انعطاف پذیری آن را کاهش می دهد (مناسب برای فضاهای بیرونی).

به منظور تعیین انعطاف پذیری چوب دو روش وجود دارد:

- اعمال کشش کوتاه بر روی چوب بدون ترک

- اعمال کشش طولانی تر بر روی چوب حاوی نقوص طبیعی

بر اساس نتایج آزمایشی که در این زمینه انجام شده، هنگامی که درجه حرارت پردازش از 200 درجه سانتی گراد بیشتر شود، ساختار کاج تغییر کرده و مقاومت آن به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

مقاومت در برابر خمیدگی الوارهای ترمووود، علاوه بر حرارت، به میزان رطوبت چوب نیز بستگی دارد. از آنجا که میزان رطوبت ترمووود کم است، در شرایط خاص، میزان مقاومت آن می تواند بالاتر از چوب هایی باشد که عملیات اصلاحی بر رویشان انجام نشده است. الوار ترمووود برای پروژه هایی که نیاز به تحمل بار زیاد دارند توصیه نمی شود. در صورت استفاده از این نوع چوب در فضای بیرونی، بهتر است که در تراس، بالکن، ایوان، کناره کشتی به کار برده شود.

ترمووود

عملیات حرارتی چوب ترمووود, مقاومت چوب ترمووود, انعطاف پذیری چوب ترمووود در برابر خم شدگی

[ بازدید : 45 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به بهترین ترمووود است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]